ReadyPrint: Hur du håller din mjukvara uppdaterad
Följ dessa enkla steg för att maximera din ReadyPrint upplevelse
För att säkerställa att ReadyPrint fungerar optimalt vänligen följ stegen nedan:
- Starta din Epson skrivare och säkerställ att datorn är uppkopplad till ett nätverk.
- Starta Epson Software Updater programmet. Om du inte redan har programmet installerat, besök Epson Support, skriv in namnet på din skrivare, välj språk, klicka på Product Set-up och välj sedan Epson Software Updater.
- Epson Software Updater kommer då att söka efter nya uppdateringar av din mjukvara eller extra program som finns tillgängliga. Om en ny version av din mjukvara finns tillgänglig, så kommer detta att synas under "Viktiga produktuppdateringar"
- Installera den nya mjukvaruuppdateringen genom att följa de instruktioner programmet ger dig (detta kan ta upp till 15 minuter)
- Uppdateringen kan ge dig varningsmeddelanden från ditt antivirusprogram/brandvägg. Klicka "Tillåt" eller "fortsätt" för att låta mjukvaran uppdateras.
![]() |
---|
Innan du startar uppdateringen
|
För framtiden
- Säkerställ att din skrivare fortsatt får de senaste mjukvaruuppdateringarna genom att regelbundet ansluta den till internet.
Felsökning
- Om uppdateringen misslyckas kommer din skrivaren hamna i något som heter "Recovery mode". Försök då att starta uppdateringen på nytt, anslut din skrivare till din dator med hjälp av en USB-kabel eftersom en nätverksanslutning inte kommer att fungera.
![]() |
---|
För mer information och support, se skrivarens dokumentation eller klicka här |